Webáruház készítés

Webáruház készítés – Milyen webshopot érdemes csinálni

Nincsen trükk, varázspor, titkos recept vagy mágia: egy jól működő webáruház készítése egymásra épülő – logikus – lépések sorozata – mondja G. Nagy László SEO szakértő a 360 marketing csapatának tagja. Ebben cikkben lépésről lépésre végigvezetünk a webáruház készítés útján. Elmondjuk mire figyelj oda, hol vannak a döntési pontok és a cikk végére az is kiderül, hogyan lesz egy jól működő webáruházad.

Kérdések, amiket fel kell tenned magadnak

Ha a marketingesek karmába kerülsz, akkor üzleti tervtől a sablonon át a dizájnon keresztül az értékesítési tölcsérig, listaépítésig, konverzióig mindenféle szakszavakkal kápráztatnak majd el abban a pillanatban, amikor elkezdenek veled a leendő webáruházadról beszélgetni. Nem mondjuk, hogy nincs igazuk, de kicsit előreszaladtak – folytatja G. Nagy László SEO szakértő.

Vannak ugyanis ennél sokkal fontosabb kérdések webáruház készítés előtt.

Például az, hogy mit (vagy miket) fogsz árulni a webshopodban? Vagy, hogy kinek szeretnéd majd eladni? (Persze, értjük, hogy a kutyásoknak, kutyaeledelt, de nemsokára meglátod, hogy nem ennyire egyszerű ez.)

Azt tehát tudjuk, hogy mit árulsz és arra is van ötleted, hogy kinek. De milyen webáruházad legyen: Ingyenes? Egy keretrendszer? Vagy egyedi? És persze ott van a legfontosabb kérdés: hogyan hoz neked majd pénzt a leendő webáruházad?

Oké, készen vagy? A 360 marketing csapatának segítségével minden kérdésedre választ kapsz a webáruház készítésről!

Webáruház készítés
Webáruház készítés

Mit árulj majd a webáruházban

Tény, hogy az interneten szinte mindent árulhatsz/megvehetsz: parfümöt, ruhát, szappant, könyvet, sajtot, még hűtőt is, tényleg mindent. Úgy tűnik tehát, hogy bármilyen webáruház remek ötlet. Csakhogy mások is éppen ezt gondolják.

Ezért érdemes jól átgondolnod a termékedet, a szolgáltatásodat és olyat keresni, amihez értesz és amiből még nincs nagy konkurencia és amiből megélsz majd. Végül is ez lesz a célod.

Kétféleképpen érdemes gondolkodnod: vagy úgy, hogy van valami, amihez értesz, amiben hiszel és amiről úgy véled, hogy „menni fog”: például egy vegán kutyakaja, vagy egyedi nyomású pólók és ilyen webshopot készíttetsz.

Vagy fordítva. Úgy, hogy megnézed mi nincs, mire van kereslet és bár nem feltétlen értesz hozzá, belevágsz: például tetoválótűket vagy tintákat forgalmazol majd, anélkül, hogy értenél hozzá.

Mielőtt elkezded fontos, hogy „validáld” a terméket, mert Te elfogult vagy. Ha beleszeretsz valamibe, azt gondolod majd, hogy ez minden bizonnyal másoknak is nagyon fog tetszeni. De ez egyáltalán nem biztos – hívják fel a figyelmed a 360 marketing szakértői.

Az első lépés tehát megtalálni a terméket, a szolgáltatást, amit árulsz majd. Mondjuk, hogy sikerült.

Kinek fogod árulni

Sokszor hallod majd azt a szókapcsolatot a marketingesektől, hogy buyer persona. A buyer persona a te ideális vevőd. Fizikailag nem létezik, de vannak lényeges – és számodra fontos – tulajdonságai. Gyakorlatiasak vagyunk, mutatunk kettő példát.

Ha kutyatápot (nem szeretjük ezt a szót, inkább a kutyakaját használjuk majd) árulsz, akkor nyilván azok lehetnek az ideális vásárlóid, akiknek van kutyájuk, ez egyszerűnek tűnik. Csakhogy ilyen ételt rajtad kívül ötven webshop árul még, ezért érdemes elgondolkodni – például – a speciális fajtákon.

Vannak különleges ízek és kifejezetten problémás kutyáknak való (például hypoallergén, vagy szőrhullás csökkentő) tápok.

A te vásárlód ebben az esetben az, akinek van kutyája, aki az általad kínált árért meg tudja venni tőled és azok is, akinek valamilyen gond van a kutyusával és a te tápod megoldást nyújt erre. Máris szélesebb a vásárlóréteged, ezt mi is segítünk felismerni, mondja Nagy László.

Ez viszonylag sok ember, számíthatsz a kényelemre, a nagy konkurenciára és a széles piacra. Ugyanakkor nem kell a marketingesek csapdájába esni, és a végletekig „felépíteni” – akár légből kapott infók alapján – az ideális vevődet.

Kutyája ugyanis mindenkinek lehet: a gyereknek, a nyugdíjas néninek, a fiatal párnak, annak, aki 8 általánost végzett és egy többdiplomásnak is: ezért mondjuk, hogy vigyázz a marketingbullshittel, simán logikusan gondolva kitalálhatod az ideális vevődet.

A 360 marketing csapata segít neked ebben. (És ez szinte minden esetben így van: meg tudod határozni az ideális vevőt, ha iskolatáskát árulsz vagy akkor is, ha szekrényt)

Választhatsz más utat is és árulhatsz a webshopodban ausztráliai mangrove fa olajat is 21.000 forintért decijét (bár lehet, hogy ilyen termék nincsen, most találtuk ki). Ez nem egy keresett termék, elég drága, nagy lesz a hasznod rajta, de mellette a kiadásod is hiszen be kell vezetned, meg kell értettetned az emberekkel, hogy mire való miért jó és nehéz lesz megtalálni azt, akinek ez kell.

Biztosan, lesz ideális vevőd (például az, aki alig várja, hogy mangrove olajjal főzzön, egészséges, fiatal és megfelelőek az anyagi körülményei) csak kevesebb.

Hogyan adod el

Hát a webshopon keresztül – vágod rá – de az elején mindenképpen számítanod kell arra, hogy nem feltétlen találnak meg csak azért, mert létezik a webshop.

Sok dolgod lesz: egyrészt el kell mondanod az embereknek, hogy létezel. Erre több csatorna van: a Facebook, az Insta, a TikTok, a Youtube, a különböző hirdetések, a SEO: mindenhonnan az oldaladra kell terelni az embereket. Ott pedig élménnyé varázsolni az eladást. És (ha olyan a terméked) visszatérő látogatókat kell majd varázsolnod az egyszeri látogatóból.

Talán ez a legnehezebb rész, mert sok a buktató, a végletekig lehet gondolkodni rendkívül sok problémán. És ide már lehet, hogy szakember segítségét kell igénybe venned.

Hogyan éri meg a webshopod

Komoly üzleti döntéseket kell meghoznod ahhoz, hogy megérje majd a webshop. Mielőtt nekiállsz (nekiállunk, mert számíthatsz a segítségünkre már a tervezés ezen szakaszában) validáljuk azaz nézzük meg, hogy szüksége van-e rá a piacnak, ha igen akkor hogyan lesz ez neked nyereséges. Lássuk át mekkora egyszeri költséggel kell számolnod és milyen havi kiadásokkal.

Ilyenkor azt is megnézzük, hogy az induló webshopod után – ahogy fejlődsz – mire lehet még szükséged és eleve úgy készítjük el a webshopot, hogy erre felkészüljünk.

Oké, készen van: megvan a termék, megvan kinek adod el, megértettük hogyan adod el és azt is kiszámoltuk, hogy érdemes elindítani. Mindez az első lépés volt, jöhet a második.

Milyen webáruházra van szükséged

Többféle lehetőséged van és azok közül kell kiválasztanod, hogy számodra melyik az ideális. A webshopod lehet egyedi fejlesztésű, ebben az esetben kifejezetten neked készül. Bérelhetsz is egy webáruházat/webáruház rendszert, ez azonnal a tiéd és már holnaptól dolgozik neked. És lehet WordPress alapú (ha ilyen alapú a honlapod).

Nézzük, melyikre mikor lehet szükséged, melyik a jó döntés, ha webáruház készítésre adtad a fejed?

Bérelhető webáruház

Jól át kell gondolni melyiket választod, mondja László: a bérelhető webáruház – ilyen a Shoprenter, az Unas például – egyszerű és gyors megoldás, kompromisszumokkal. Azt a kényelmet kínálják neked, hogy akár (kis túlzással) holnaptól lehet egy webáruházad, ráadásul kedvező havidíjas áron. (Ez persze hosszú távon hátrány is, hiszen mindig fizetni fogod a havidíjat és minél több szolgáltatást kérsz az ár annál magasabb lesz havonta.)

Előny, hogy azonnal egy működő rendszert kapsz, igaz ennek a rendszernek vannak grafikai és megjelenései korlátai emellett kitett vagy annak, hogy csak a te kedvedért nem feltétlen fognak egy számodra fontos modult leprogramozni. Tehát bizonyos keretek közé kerülsz. (És majd nagyon nehéz lesz átállni egy egyedi fejlesztésűre).

Mielőtt úgy döntesz, hogy ilyen webshopot szeretnél, kérjük, hogy konzultálj velünk a 360 marketing csapatával. Nem lebeszélni akarunk, hanem minden kérdésedet – objektíven – megválaszolni.

Egyedi tervezésű webáruház készítés

Attól egyedi fejlesztésű egy webáruház, hogy kifejezetten neked, a te szolgáltatásaid, kényelmed és a termékeid számára fejlesztettük le. Arra kell felkészülnöd, hogy egy egyedi fejlesztésű webáruház készítése először drágább lesz hiszen ki kell fizetned a fejlesztést magát.

Hosszú távon viszont jobban megéri, hiszen rengeteg lépés automatizálható, ami sok erőforrást és munkaórát takaríthat majd meg neked. Az is mellette szól, hogy mi már a tervezéskor elkerülünk minden hibát és a legelős lépéstől fogjuk a kezedet, együtt gondolkodunk veled, marketing szempontokat is figyelembe véve készítjük el a webáruházadat és nem csak modulokban gondolkodhatsz!

Kétségtelenül hátrány, hogy hosszabb idő alatt készül el: viszont éppen olyan lesz, amilyet akarsz, nem lesz konzerv és később úgy alakítható ahogyan szeretnéd.

Az egyedi fejlesztés előnye az is, hogy a webáruház készítése során a kezdetektől minden segítséget megkapsz. Nem kell azonnal virtuális asszisztenst, marketingest, grafikust szerezned hiszen szakmai tanácsokkal is segítünk miközben felépítjük. És (utólag) olyan fejlesztéseket kész amilyeneket szeretnél: nem lesznek korlátok. Kéred, fejlesztjük, készen van.

De, ami talán nagy előny, hogy a tiéd. Soha senki nem fogja elvenni tőled, lekapcsolni.

WordPress webáruház készítés

Gyakori, hogy van már egy WordPress (ez a világ talán vezető nyílt forráskódú rendszere) honlapod, vagy egy ilyen honlaphoz szeretnél webshopot. Ha ezt szeretnéd akkor le kell töltened egy bővítményt (Woocommerce-nek hívják) és szinte azonnal működő WordPress alapú webáruházad lehet.

Az ilyen webáruház készítés előnye, hogy árulhatsz fizikai terméket vagy szolgáltatást, szinte egyedire szabhatod és akár többféle fizetési módot is beköthetsz: megannyi lehetőséged van.

De, mint tudod nincs ingyen ebéd: miért érné az meg egy cégnek, hogy szinte ingyen adjon neked egy weboldalt, amihez ingyen bővítménnyel ingyen webshopod legyen? Nem éri meg neki.

A Woocommerce titka abban rejlik (és ezt kell átgondolnod), hogy bár sok szolgáltatása ingyenes (és maga a plugin is az) rengeteg fizetős kiegészítő kell majd ahhoz, hogy igazán profi webáruházad legyen.

Oké, most már tudjuk azt is milyen webáruházad lesz. De milyen költségekkel kell számolnod a webáruház készítése során?

Webáruház készítés ára

Talán ez az egyik legfőbb kérdés, igaz, ennek egy részét már feljebb megválaszoltuk amikor a WordPress és a bérelhető webshopok árát is megírtuk. De mennyibe kerül egy fejlesztendő webáruház? Mennyi a webáruház készítés költsége?

Kétféle költséggel kell számolnod. Lesz kezdeti és üzemelési költséged.

Egyedi fejlesztésű webáruház kezdeti költségei

A kezdeti költségeid egyszeriek, egyszer kell kifizetned akkor, amikor elkészítjük a webshopodat. Ez a nagyobb költség és mindig attól függ, hogy pontosan mit szeretnél, olyan, mint egy autó.

Minél több extrát kérsz annál jobb lesz, de annál drágább is. (Fontos, hogy az ár előre kalkulálható, hiszen egy személyes megbeszélésen minden kérdésedre választ kapsz és már akkor segítünk eldönteni mi lehet neked hasznos és mi a felesleges, vagy mire lesz később szükséged.)

A kezdeti költség az, amit a webáruházad elkészítéséig ki kell fizeni: ez állhat a licencdíjból, a webshop fejlesztési költségéből, a grafikus díjából, a kapcsolódó szolgáltatások integrációjától: ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy ennyibe fog kerülni a webshopod.

Webáruház folyamatos/üzemeltetési költségei

Egy webáruház üzemeltetésének vannak folyamatos költségei: a doménnév, a tárhely, de nem szabad elfelejteni a hirdetés és a folyamatos fejlesztés vagy például a social media költségeit sem.

Emellett a webáruházadnak lesznek ad-hoc költségei (persze ezek akár kiválthatók, ha értesz hozzá vagy megtanulod): ilyenek a különböző szakemberek, a munkatársak a marketingköltség. És persze azt is te döntöd el, hogy mennyit költesz arra, hogy vevőid legyenek, de ez már vegytiszta marketing.

Webáruház nyitásához szükséges engedélyek

Maga az internetes kereskedelem nem engedélyköteles de ahogy a való életben egy fizikai szolgáltatásnál vagy egy boltban, a webshopban is szükségesek különböző szakhatósági engedélyekre (például akkor, ha a webshopod átvevőpont is) be kell jelentened a létezését, és akár ÁNTSZ engedély is szükséges lehet.

Nem szabad elfeledkezni a tájékoztatási kötelezettségről. Törvény szabja meg azokat a kötelező elemeket, amelyeknek elérhetőnek kell lenniük a honlapon, webshopban. Fontos, hogy megfelelj az általános adatvédelmi rendszernek: ez a rettegett GDPR amit néhány évvel ezelőtt mindenkinek be kellett magolnia.

Fontos az ÁSZF (az Általános Szerződési Feltételek) megléte mellett a cégadatok és az elállási jog kommunikálása ahogy az is, hogy minden termékhez kell magyar nyelvű leírás, használati útmutató.

Mit érdemes most tenned

Ha megkeresel minket – a 360-marketing.hu oldalon – komplett fejlesztési csapattal, marketingesekkel, szövegíróval, hirdetéseket kezelő és optimalizáló munkatárssal várunk. Abban vagyunk jók, hogy növeljük a forgalmadat, optimalizáljuk a már meglévő folyamataidat és folyamatosan fejlesszük a webshopodat.

Előnyünk, hogy nálunk egyetlen emberrel elég tartani a kapcsolatot, tulajdonképpen lesz egy projektmenedzsered, aki segít.

Hozzuk ki a legtöbbet a webshopodból, keress minket, segíthetünk!

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.